ansvarsområde:
1. Ansvarig för att organisera och driva försäljningen, marknadens försäljningskanaler och regional expansion av solcellsintegrationsprodukter och solcellsintegrationsprojekt.
2. Delta i formuleringen av säljstrategier, säljmodeller, säljmål, försäljningsbudgetar, specifika säljplaner och framstegsspårning och företags varumärkesfrämjande planer.
3. Ansvarig för att etablera ett marknadsföringsnätverk, etablera en god relation med kunderna och förstå den strategiska planeringen av viktiga kunder och energisektorer i tid.
4. Samla marknadsinformation och relaterade politiska trender inom energisektorn, justera försäljningsprognoser och ge tidig feedback till de högre myndigheterna och andra relevanta avdelningar.
5. Ur marknadsförings- och kundbehov kan du använda marknadsundersökningsresultat för att komma med förslag på företagets produktsortiment och projektdesign.
Kvalifikationskrav:
1. Kandidatexamen eller högre inom elektronik, energisystem och automation, elektrisk och automatisk energikontroll, mekatronik, marknadsföring eller MBA.
2. Mer än 10 års arbetslivserfarenhet, mer än 5 års erfarenhet av försäljning av solcellsprodukter
3. Förstå området för solcellsgenerering, ha yrkeserfarenhet och försäljningsprestanda inom kraft, nät, kraft och andra områden, kan formulera säljstrategier och snabbt etablera expansion och täckning är att föredra. Marknadsföra.
4. Djupgående kundrelationer på kraftmarknaden, bra på att kommunicera med avancerade kunder, fördjupad förståelse för kundpsykologi och förståelse för kundernas behov.
5. Möjlighet att självständigt genomföra försäljningsprissystem, konkurrens, policy och marknadsanalys
6. Ha stark samordning och organisationskunskaper, samt stark professionell medvetenhet och utförande.
7. Förstå kunskapen om solpaneler, vindenergiprodukter, batterier, växelriktare, laddningsregulatorer och skyddssystem på nätet och icke-nät